Wakacyjna wycieczka na Roztocze

Roztocze to jedno z piękniejszych zakątków Polski. By móc podziwiać uroki przyrody oraz zabytki tego regionu Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Tuligłów 12 lipca zorganizowało wakacyjny wyjazd do Suśca, Krasnobrodu i Józefowa.

Chociaż pogoda była dość kapryśna, mieliśmy szczęście wędrować wtedy, gdy nie było deszczu, gdy padało byliśmy akurat na lodach lub kawie albo na obiedzie. Pani Kasia, przewodnik z Krasnobrodu, pokazała najpiękniejsze i najciekawsze miejsca.

Grupa zaczęła zwiedzanie od przyjazdu do Suśca. Na początku udaliśmy się szlakiem szumów podziwiając urocze wodospady na Tanwi. Następnie podziwialiśmy panoramę okolic Suśca z wieży widokowej. Z Suśca udaliśmy się do Krasnobrodu, gdzie poznaliśmy historię Sanktuarium Maryjnego, podziwialiśmy wieńce dożynkowe w miejscowym przykościelnym muzeum oraz mini zoo. Z sanktuarium udaliśmy się do Kaplicy Objawień na Wodzie. Przeszliśmy też wzdłuż zalewu, gdzie mała ilość turystów sprawiła, że w ciszy mogliśmy odpoczywać, ciesząc się pięknem otaczającej przyrody.

Ciekawym elementem wycieczki był Rezerwat św. Rocha z kapliczką. Po przejściu szlakiem udaliśmy się do autokaru i skierowaliśmy się w stronę Józefowa. Wielkie wrażenie zrobił na nas tamtejszy kamieniołom i krajobraz widziany z kolejnego punktu widokowego. Ostatnim etapem wycieczki było przejście szlakiem przez Rezerwat Czartowe Pole, gdzie wśród leśnych zarośli zobaczyliśmy ruiny dawnej papierni.

Z panię przewodnik rozstaliśmy się w Suścu, skąd udaliśmy się w drogę powrotną do Tuligłów.

Wycieczka częściowo została sfinansowana ze środków Stowarzyszenia w ramach OPP.